Futureproof in 6 stappen

Is jouw website klaar voor de toekomst?

NIEUWS - 27.03.2018

Een winkel met een leuke etalage is mooi, maar ook niet meer dan dat. Om je website echt als werkpaard in te schakelen, dat een deel van jouw taken uit handen neemt, zorg je er liefst voor dat die site mee is met de laatste ontwikkelingen én mogelijkheden.

website_future_proof.jpg

Bij Celcius volgen we die evoluties op de voet.
Op die manier zijn onze klanten altijd in het bezit van een site die klaar is voor de toekomst. 

Hoe we dat concreet doen? Door rekening te houden met deze checklist: 

1. Elke site is geoptimaliseerd voor mobiele bezoekers.

Wist je dat de kans tegenwoordig groter is dat iemand via een smartphone of tablet naar je site kijkt dan vanop zijn computer?

Het is dan ook belangrijk dat je site er optimaal uitziet op elk scherm.

Bij Celcius gaan we verder dan enkel de layout aanpassen volgens het scherm waarop je de website bezoekt. We houden ook rekening met de context: wie een site bezoekt via zijn smartphone zoekt immers eerder op contactgegevens dan op andere info, en wij zorgen ervoor dat die extra in de verf wordt gezet. We doen dus meer dan schuiven met blokjes zodat je site op een scherm past.

Responsive web design is belangrijk, maar aangepaste ontwerpen met een andere context voor verschillende schermen zijn dat net zo goed.  


2. We doen er alles aan om je site te doen scoren bij Google.

Dat doen we op verschillende manieren. Niet alleen door je site te optimaliseren voor Google volgens de laatste richtlijnen, maar ook door onze klanten te adviseren met betrekking tot waardevolle content.

Wij weten immers als geen ander dat het die teksten zijn die zorgen voor klantenbinding en waardering door Google. Onze klanten krijgen de mogelijkheid om zich in house te laten opleiden en begeleiden door een professionele copywriter, die ook de copy voor haar rekening kan nemen.

Voor betalende opties, zoals Google Adwords, werken we samen met gespecialiseerde partners, die dit vak in de vingers hebben.


3. We maken sites die converteren. 

Dat betekent dat je site een doel voor ogen heeft, en dat doel ook bereikt. Die kunnen per firma en zelfs per pagina verschillen. Misschien wil je klanten doen kopen. Misschien wil je beginnen aan het opbouwen van een vertrouwensrelatie, door hen te laten inschrijven op je nieuwsbrief. Misschien wil je dat ze een quiz invullen en hun mailadres achterlaten.

Elke pagina krijgt bij ons een duidelijke call to action.


4. We maken plaats voor actuele, waardevolle content.

Dankzij een nieuwspagina en begeleiding tonen we je hoe je je site kunt inzetten bij jouw content marketing strategie. Meer lezen? Ontdek hier waarom we denken dat elke KMO hiermee aan de slag moet gaan.


5. We maken sites die snel laden.

Flink wat sites scoren hier nog steeds pover op, waardoor Google afhaakt. Bij Celcius letten we op de details. Door afbeeldingen gemiddeld in zes verschillende versies te exporteren zodat per toestel de meest optimale versie wordt ingeladen. En zo gebeurt er nog heel wat achter de schermen dat de kwaliteit van jouw site enkel maar ten goede komt.


6. Onze sites zijn GDPR-klaar. 

Wil jij weten of die van jou dat ook is? Lees dan dit artikel en neem indien nodig contact met ons op. 

website_future_proof_hvw.jpg

Heb je het gevoel dat jouw site nog niet helemaal op punt staat, of dat je klanten en mogelijkheden misloopt? Wil je een site die voor jou werkt terwijl jij met andere zaken bezig bent?

Wij denken graag met jou mee, en adviseren en begeleiden waar we kansen zien. 

Neem vandaag nog contact met ons op om koffie te drinken.


Wist je trouwens dat we bij Celcius gestart zijn met workshops in onze nieuwe speciaal ontwikkelde ruimte? Wil je een opleiding “content marketing” volgen bij onze copywriter Kelly Deriemaeker, of heb je een andere vraag? Neem vandaag nog contact op!
Is jouw website klaar voor de toekomst?

Wil je weten of er voor jouw website verbeteringen mogelijk zijn? Vul dan hier je gegevens in. Wij laten onze experts los op je site en bespreken nadien graag met jou de mogelijke aanbevelingen van ons team.